niedziela, 19 czerwca 2016

Nowe wyzwanie - haft florencki



Zamarzyło mi się wyhaftowanie dla rodzinnych pełnoetatowych okularników (a sporo ich!)  etui. Mulin nieponumerowanych mam kilka kartonów po butach/puszek po duńskich ciastkach; moich własnych mulin tam garstka, większość dostałam od teściowej, która sama zarzuciła haftowanie, gdy urodził się Krzyżak, bo nie ogarniała niemowlaka i nożyczek, a gdy dzieci podrosły - pojawiły się problemy z barkiem. Ostatecznie wszystkie muliny wylądowały w kartonie na szafie.


 Była to jednak zupełnie normalna, dająca się ogarnąć rozumem ilość, jaka zbiera się w ciągu lat u hafciarki - niewiele więcej niż u mnie. Tak się jednak składa, że w piwnicy teściowa znalazła prastare muliny w ilości niebotycznej, cuchnące piwnicą i kurzem, które należały jeszcze do jej matki. Matka mojej teściowej pod koniec życia kupowała i jedzenie, i robótki, nie pamiętając, że trzy takie same paczki zakupów już stoją w mieszkaniu. Nie umiała już oszacować, co chce haftować, a co ma w domu - i tak na ten sam wzór kupowała wszystko od nowa, i to po kilka razy. No cóż - muliny w ilościach zatrważających wylądowały w siatkach do prania i w pralce. Tygodniami rozwijałam je z teściową, by mieć dzisiaj zapasy hafciarskie, których nie zużyję chyba przez całe życie, często kupowane zupełnie bez głowy - kilkadziesiąt motków grubej perłówki, ale ani jednej cienkiej w tym kolorze itp. Przerobienie czegokolwiek oznacza rozpoczęcie roboty i kupowanie dalej, motek po motku.

Takoż przez całe lata haftować będę nie prawdziwe obrazy, ale takie wzory strukturalne albo małe obrazki. Znalazłszy wreszcie karton z kanwami, wyszukałam, co drobne i niekoniecznie białe - kanwa powyżej ma gęstość 8 nitek/1 centymetr, haftuję muliną niepodzieloną, ale obawiam się, że nadal trochę przebija tło. Same etui zamierzam podszyć granatowym aksamitem, żeby zniwelować ten efekt.

Wzór pochodzi z niemieckiej książki "burda Stick-Lehrbuch" - bardzo przyjemna pozycja.

1 komentarz:

  1. pięknie wygląda ten wzór na takim kolorze kanwy ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Z chęcią odpowiem na wszystkie pytania, dysponuję również wzorami zamieszczonych dziergotek.